۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی پیشنهاد کرد؛

نامگذاری ایستگاه‌های مترو تبریز بنام شیخ محمد خیابانی و سالارملی

 نامگذاری ایستگاه‌های مترو تبریز بنام شیخ محمد خیابانی و سالارملی

تبریز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از پیشنهاد نامگذاری ایستگاه‌های مترو و بی آرتی تبریز بنام شیخ محمد خیابانی و سالارملی به شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حمزه زاده امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: نام گذاری معابر شهری به نام مشاهیر و مفاخر آذربایجان، فرصتی مغتنم برای آشنایی بیشتر جامعه با بزرگان و افراد مؤثر در تاریخ خواهد بود.

او با اشاره به اینکه هر جامعه‌ای دارای شخصیت‌های برجسته‌ای در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و سیاسی است که در طول دوران زندگی خود خدمات ارزنده‌ای به جامعه ارائه داده‌اند، عنوان کرد: بی شک نامگذاری معابر و موقعیت‌های مختلف شهری بنام مشاهیر و مفاخر به دلیل ارتباطات روزمره مردم با موقعیت‌های مذکور، ضمن ارج نهادن به خدمات شخصیت‌ها، در معرفی آنها به مردم نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

حمزه زاده ادامه داد: به دلیل تطابق موقعیت شهری و مکانی و با عنایت به قرار گرفتن خانه موزه شیخ محمد خیابانی در میدان شهید بهشتی و موقعیت تاریخی خانه باقرخان که به استناد روایات تاریخی در کوچه سالار قرار داشته، پیشنهادات و مکاتبات لازم با شهرداری کلان شهر تبریز برای طرح و بررسی موضوع در شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهرداری تبریز انجام شده است.

حمزه زاده در خاتمه خاطر نشان کرد: پیشنهاد ارائه شده برای تغییر نام ایستگاه مترو و ایستگاه بی. آر. تی میدان قطب واقع در نبش کوچه سالارملی به " ایستگاه سالار ملی"و تغییر نام ایستگاه بی. آر. تی مسجد حاج احمد به " ایستگاه شیخ محمد خیابانی" است که در صورت تصویب در شورای نام گذاری شهرداری تبریز، محقق خواهد شد.

کد خبر 4956259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha